viernes, 18 de mayo de 2007

Entrevista a Montserrat Miro, regidora de Salut Publica, Consum i Dona del Masnou.

“Vaig decidir tirar-me a la piscina”

Montserrat Miró no havia participat mai en política abans de rebre la proposta, ara fa quatre anys, d’incorporar-se com a independent a les llistes del PSC masnoví. L’equip de govern resultant, integrat per un tripartit (ERC, PSC i ICV), li va confiar la regidoria de Salut Pública, Dona i Consum. Malgrat el seu càrrec actual, la regidora ha decidit ocupar el vint-i-unè lloc a les llistes electorals del PSC, per a les properes eleccions municipals del 27 de maig. Repeteix com a independent per deixar clar que no milita en cap partit.

-Què la va moure a entrar en política?
-Va ser una cosa molt curiosa perquè jo mai m’havia plantejat entrar en política. De fet no va ser cosa meva, m’ho va proposar l’Eduard Gisbert (actual alcalde del Masnou) i després de pensar-m’ho, vaig decidir tirar-me a la piscina.

-Quina branca de la política és la que més l’interessa?
-Sempre m’han interessat molt els temes socials. Jo entenc la política com una molt bona eina per fer un servei a la comunitat.

-Quines són les iniciatives més rellevants que ha posat en marxa la recent estrenada regidoria de la dona?
-Hem mirat d’impulsar un circuit d’atenció a les víctimes de violència. S’ha donat formació als integrants d’aquest circuit que és multidisciplinar, procurant involucrar plenament els diferents agents que hi intervenen: salut mental del Masnou, serveis socials, mossos d’esquadra...
La finalitat és garantir una bona comunicació entre ells.
També hem incorporat el servei d’assessorament jurídic presencial al Masnou. És un servei d’assessorament específic per a dones, on se les informa de temes laborals, familiars...
-De cara al jovent s’ha pres alguna mesura per educar en la igualtat i contra la violència de gènere?
-Una de les nostres preocupacions és preveure aquestes situacions. Per això, des de la regidoria de la dona s’han impulsat uns tallers de prevenció i detecció de maltractaments als instituts del poble.

-Dins l’àrea de salut pública, s’ha aprovat la construcció d’un nou ambulatori. Quines novetats oferirà?
-Masnou ha anat creixent i l’ambulatori ha quedat petit. Al nou CAP comptarem amb unes instal•lacions molt bones, més espaioses, que permetran realitzar activitats com les classes de preparació pel part.
També incorporarà un servei d’odontologia, un centre de salut mental i millorarà el CAD (Centre d’Atenció a la Dona).

-Centrant-nos en les pròximes eleccions, quin és el motiu de la seva posició a la llista?
-És una decisió personal, no és perquè el meu grup no hagi pensat en mi. Estar en un equip de govern és una tasca de molta responsabilitat, t’hi has d’implicar molt. En breu la meva vida familiar canviarà i per mi no és el moment de seguir portant tres regidories.

-Què pensa de la llei de paritat?
-Era necessària. Espero que algun dia no faci falta. El món de la política és un món molt masculí, i quan hi entrem les dones el que hem de fer és aportar la nostra visió, no repetir els models masculins.
Actualment la dona ja ha entrat al món laboral, però l’home no s’ha incorporat a la vida familiar. S’ha d’anar canviant la societat.

-En aquests quatre anys, s’han complert les seves expectatives?
-Ha sigut una experiència molt enriquidora tant a nivell personal com a nivell professional. Quan vaig assolir el càrrec no sabia massa bé el que em trobava, i ho vaig afrontar com un tema de molta responsabilitat. M’agradaria pensar que aquests quatre anys he contribuït a millorar el meu poble, però és clar, les expectatives sempre són ambicioses.

No hay comentarios: